Nasi (1)

Nasi met bloemkoolrijst

Nederlanders houden wel een beetje van variatie in de keuken. Elke dag aardappels, groenten en vlees wordt ook snel saai. Een bordje nasi is heerlijk, zeker als je hem helemaal zelf maakt zonder zakjes maar met smaakmakers uit de natuur. Deze nasi is ook nog een stukje gezonder omdat de zilvervliesrijst is vervangen door bloemkoolrijst. Op deze manier krijg je ook nog eens lekker veel groenten binnen. Eet smakelijk!

Bereidingstijd: 25 minuten
Aantal calorieën: 553 per persoon

Ingrediënten voor 1 persoon:

• Bloemkoolrijst – 200 gram
• Ei – 1 stuks
• Ui – 0.5 stuks
• Kipfilet, onbereid – 150 gram
• Spaanse peper, rood – 0.5 stuks
• Knoflook – 1 teentje
• Gemberpoeder – 0.5 theelepel
• Komijnzaad, gemalen – 0.5 theelepel
• Ketjap – 1 eetlepel
• Olijfolie – 1.5 eetlepel
• Komkommer – 0.25 stuks
• Wokgroente, Chinees – 200 gram
• Peper – 1 snufje
• Zout – 1 snufje

Bereidingswijze:

  1. Pel en snipper de ui en hak de knoflook fijn. Halveer de rode peper en snijd in ringen.
  2. Was de komkommer en snijd in plakjes.
  3. Snijd de kipfilet in blokjes.
  4. Verwarm een beetje olie in een wok of hapjespan en fruit de ui, knoflook en rode peper aan. Voeg de kipfilet, komijn, gemberpoeder en ketjap toe en bak een paar minuten mee.
  5. Schep dan de wokgroente erdoorheen en roerbak voor 5 minuten. Bak de laatste 2 minuten de bloemkoolrijst mee en breng naar wens nog op smaak met peper en zout.
  6. Verwarm een beetje olie in een koekenpan en bak het ei.
  7. Serveer de nasi met het gebakken ei en de plakjes komkommer.

Dit bericht delen :

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email